London Calling
Het Nederlands Korfbalteam <16 is op trainingskamp in Engeland. De ploeg volgt een intensief programma de komende dagen onder leiding van Bondscoach Jennifer Tromp. Elke dag doen twee spelers verslag van deze trip. Vandaag zijn dat Fenna Jagtman (TOP/Wereldtickets) en Daphne Roelofs (PKC/Hagero).

LAATSTE HANGDAG EN TERUGREIS

Vandaag was onze laatste dag in Engeland met z'n allen. De trainingsstage in London is nu bijna afgelopen. Vandaag hadden we het geluk om uit te mogen slapen, want er stonden geen trainingen of wedstrijden op het programma. Vandaag stond in het teken van de afsluiting en de terugreis. Om 09.30 was iedereen aan het genieten van het laatste Engelse ontbijtje. Na de "bacon and eggs" werden de koffers en tassen weer ingepakt.

De tijd erna werd door sommigen nog gebruikt om even van het zwembad te genieten en anderen gingen toch nog een beetje proberen bij te slapen. Om 13.00 uur gingen we met de busjes naar het vliegveld, waar we om 16.25 uur zouden gaan vliegen. Uiteraard was het in de meidenbus zoals gewoonlijk weer het gezelligste, maar na de zware nacht was het iets minder deze keer. We hadden helaas wat vertraging omdat er te weinig luchtruimte boven London vrij was. Uiteindelijk zijn we na een tijdje gewacht te moeten hebben toch opgestegen en weer veilig geland op Schiphol.

Wij denken dat iedereen kan terug kijken op een zeer geslaagde week waar we veel plezier hebben gehad met z'n allen en veel geleerd hebben over het promoten van onze prachtige sport korfbal.

Fenna en Claire

VRIJDAG EN ZATERDAG - DEMONSTRATIES EN TOERNOOI KENT

Vandaag begonnen we de dag met wat tijd voor ons zelf. Een paar spelers van het team gebruikte deze tijd om even te slapen en de anderen om even uit te rusten. Klokslag half 11 vertrokken de busjes naar Maidstone om het dorpje daar te verkennen. Om 12 uur gingen we lunchen bij Nando's, een kiprestaurant. Het eten was erg lekker. Er waren verschillende sauzen om over de kip te doen en er waren nog twee jongens zo stoer om de heetste saus te eten. Hierna stond hun mond wel in brand!

Na het eten was het tijd om naar een Primary School te gaan in Maidstone. Hier gingen we een demonstratiewedstrijd geven. Terwijl wij buiten onze schoenen aandeden, kwamen er zo'n 300 naar buiten met hun stoeltjes en gingen rond het veld zitten. De kinderen waren heel enthousiast en dat maakte het nog leuker om de demonstratiewedstrijd te geven. Na de wedstrijd werden er nog veel highfives en knuffels uitgedeeld (vooral door Marloes) en gingen de kinderen weer naar binnen.

Vervolgens kwamen de oudere kinderen van de school naar buiten en mochten wij deze kinderen een training geven. Ook hier waren de kinderen erg fanatiek en enthousiast. Na een paar schotspelletjes en partijtje, was het tijd om bij Corinne Buckland, de bondscoach van de jeugd van Engeland, avond te eten.

Toen we hadden gegeten, gingen we naar de sporthal waar we de interlands gingen spelen. Eerst speelden we tegen Engeland<16. Deze wedstrijd werd gemakkelijk gewonnen en er werden veel doelpunten gemaakt. Het werd uiteindelijk 32-9. Daarna was het de beurt aan Engeland<19 om te laten zien wat zij konden. In het begin ging deze wedstrijd moeizaam, maar toch wisten wij een stand van 12-7 in ons voordeel op het scorebord te zetten. De tweede helft ging beter en daardoor liepen wij steeds verder uit. Het werd uiteindelijk 26-14. Na deze zware maar zeer leuke dag keerden we terug naar het hotel! Lekker slapen, morgen toernooi in Kent.

De volgende ochtend was het vroeg op en met de busjes naar Kent. Uiteraard was het in de meidenbus weer het gezelligst! We speelden met twee teams een team gemixt met Engelsen en een volledig Nederlands Team. Je zag bij de Engelsen wel duidelijk het verschil in kwaliteit en vaardigheden.
Uiteindelijk hebben Alex en Shane, het zoontje van Corinne Buckland, bij ons meegedaan. De Engelsen zijn zeker niet slecht maar ze missen nog de techniek en zijn nog niet heel constant in de afronding. We hopen dat wij met deze trip hen een beetje op weg hebben geholpen om dit te verbeteren

Uitslagen Toernooi:

Kent u16 12-3

Claire, Marloes en Michelle

DONDERDAG - LONDON EN TRAINING

Vandaag was dag twee alweer van onze trainings-stage in Engeland. We wisten al dat we een drukke en lange dag voor de boeg zouden hebben, dus waren de wekkers al weer vroeg aan het rinkelen. Een paar mensen waren vergeten dat het in Engeland een uur eerder is en die waren dus veel te vroeg wakker. Uiteindelijk zaten we allemaal keurig om 8 uur aan het ontbijt, de een iets minder uitgeslapen dan de ander ;-).

Na het ontbijt gingen we met de busjes naar London. Het was een lange rit: eerst met het busje en daarna met de metro. Gelukkig kwamen we nog wel een beetje op tijd aan in London. na een verfrissende wandeling (kort stukje) liepen we achtereenvolgens langs Buckingham Palace en daarna de London Eye en de Big Ben. Daarna waren we min of meer vrij en mochten we lekker even shoppen op Oxford street. Wat een enorm lange straat is dat!

We hebben bij elkaar ruim 5 uur op en rond Oxford street gelopen. Iedereen heeft wel wat gekocht. En na een grappig ritje in de metro belandden we bij ons avondeten: de pizzeria. We hebben heerlijk gegeten, maar moesten al snel weer in de busjes op weg naar de sporthal om vervolgens weer een training af te werken van een dikke twee uur. Deze keer trainden we met Engeland <16 in plaats van de <19 groep. De training was leuk en zwaar, zeker na zo'n lange dag, dus toen we weer in het hotel aankwamen ging iedereen gelijk naar de kamer. Een mooie dag, maar we waren helemaal kapot.

Morgen de wedstrijden tegen de Engelse selecties. We hebben er zin in!

Mike, Max en Danny

WOENSDAG - DE REIS

Vandaag was het zo ver. We zijn vertrokken met Oranje <16 naar Engeland. Voor sommigen extra spannend aangezien ze nog nooit hadden gevlogen. Eerst moetsen we de koffers inchecken en daarna was het in de rij staan voor de paspoortcontrole. Gelukkig was er niks aan de hand en konden we met de hele groep vertrekken. Na even gezeten te hebben in de lounge mochten we het EASYJET vliegtuig in. De vlucht verliep prima. Sommigen hadden nog wat last van angstzweet,
maar gelukkig was dat ook snel over. De vlucht was nog maar een half uurtje bezig toen we al weer konden landen. In London moesten we weer door de laatste paspoortcontrole en toen we onze koffers gevonden hadden mochten we op weg.

Op naar een top week!

Het busje werd helemaal volgeladen op weg naar het hotel. We hebben een erg mooi hotel en iedereen heeft een tweepersoons bed voor zichzelf. Altijd lekker ;)

Na de prima lunch mochten we de omgeving en het hotel een beetje verkennen. Het zwembad en het bubbelbad vielen hierbij erg in de smaak.
Uiteraard hebben we een beetje gezwommen! Het avondeten bestond uit een gezond broodje bij de Subway.

We hadden het broodje nog niet pop of we konden alweer het busje in op weg naar de training. Het uurtje reizen was met bij de meiden in het busje vooral veel lol en muziek. Eenmaal aangekomen bij de sporthal verkleedden we ons voor de eerste training. Het was een erg leuke training met de >19 selectie van Engeland. De twee uren waren zo voorbij. Aan het einde deden we nog wat 1 tegen 1 oefeningen, waarbij veel mooie acties te zien waren. De Engelsen waren erg goed en zijn wel een tegenstander die je niet moet onderschatten.

Nu zijn we weer in het hotel en na een verfrissende douche ligt iedereen al op bed. Was toch wel een zware dag, maar het is een goed en leuk begin van een week vol korfbal :).