• Meest gelezen

11 februari 2022
Lindsy Krop

Hoi!
Wij zijn Sanne Alsem (KCC/CKKozijnen) en Lindsy Krop (GG/IJskouddebeste). Sanne speelt met KCC in poule A dit jaar en Lindsy speelt met GG/IJskouddebeste in poule B. Nu de Korfbal League weer is begonnen gaan wij jullie vertellen hoe wij ons het beste voorbereiden op een wedstrijddag. Deze week is het Lindsy haar beurt!

Lindsy:
Mijn wekker gaat meestal rond 10 uur (ook als we in de avond spelen). Meestal ben ik eerder wakker maar dan wil ik gewoon nog even blijven liggen voordat de dag gaat beginnen. Om 10 uur gaat dan ook de muziek aan! Als er iets is wat niet kan ontbreken in mijn routine is het muziek.

Eenmaal uit bed dan ga ik lekker ontbijten. Mijn ontbijt bestaat uit cruesli met magere yoghurt en skyr, een fruitsmoothie, glas water en m’n vitaminepilletjes. Daarna ga ik me meestal rustig klaar maken. Dit doe ik met behulp van mijn to do lijstje, want ik ben in het verleden regelmatig wat vergeten (vooral sokken). Nu ga ik zeker de deur niet meer uit zonder mijn FANZY sokken.

Als ik mijn tas heb ingepakt en me klaar heb gemaakt dan ga ik daarna koken. Als lunch maken ik heerlijke bananen pannenkoeken en als avondeten vaak een pastamaaltijd. Ik vind het erg belangrijk dat ik voldoende koolhydraten naar binnen krijg voor een wedstrijd. De pastasalade neem ik meestal mee naar GG als ik niet voldoende tijd over heb om thuis te eten. Misschien denken jullie: ‘niet genoeg tijd?!’ Ik hou ervan om alles op een rustig tempo te doen. En als ik bij GG ben heb ik nog dik 2 uur voordat de wedstrijd begint. Dat is meer dan genoeg tijd om daar mijn avondmaal op te eten.

Als het tijd is om te vertrekken dan is het eerste wat er aan gaat in de auto een mixtape! Eenmaal bij GG maak ik nog lekker een praatje hier en daar, neem ik nog wat fruit en als we dan het besprekingen hok ingaan, dan gaat bij mij de knop om. Ondanks dat er nu geen publiek bij is, wat ik ook jammer vind, maakt het persoonlijk voor mij niet heel veel uit. Ik wil gewoon winnen, met of zonder publiek.

Ik zorg ervoor dat mijn volledige aandacht naar de wedstrijd gaat en niet meer naar randzaken. Een goede pre-warming up is ook erg belangrijk voordat wij aan onze gezamenlijke warming-up beginnen. Vlak voor het fluitsignaal neem ik meestal nog een dextro in en dan vlak voor ik het veld in stap heb ik met een van mijn teamgenoten een handshake. Dan ben ik er klaar voor om de wedstrijd te beginnen!

Muziektip voor de wedstrijd: Lil Nas X & Jack Harlow ft. Michael Jackson – Industry Baby (Beat It)

Plaats een reactie

Meer video's

Praat mee

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en de Privacy policy

Verstuur

4. KCC/CK Kozijnen
5. TOP(A)
6. Oost-Arnhem

Vette goal gemaakt? Stuur hem in!

Op NLKorfbal verschijnen wekelijks de beste goals, grappigste momenten of mooiste acties uit de korfbalwereld. Hier wil je zeker tussen staan, aarzel dus niet en stuur jouw video in!

Video insturen