Terug naar het nieuwsarchief

‘Bijzonder dat we in sets met shoot-outs spelen’

25 augustus 2022
Mick Snel

Naam: Mick Snel

Leeftijd: 29 jaar

Woonplaats: Amsterdam

Opleiding/Werk: Financieel adviseur voor ondernemers in de zorg

Hoe is je eerste jaar bij Fortuna/Delta Logistiek bevallen na je periode bij TOP?

Goed! Ik ben heel goed ontvangen en steeds meer leer ik iedereen binnen de hele organisatie kennen, waardoor je echt nog meer terecht kom in de club.

Woon je inmiddels in Delft of reis je heen en weer?

Ik reis heen en weer. Ik woon in Amsterdam, maar ben het gewend om te reizen. Dat deed ik eerst ook altijd naar Sassenheim. Voor nu blijf ik lekker in Amsterdam wonen, maar je weet nooit wat de toekomst biedt

Wat verwacht je van Fortuna/ Delta Logistiek dit seizoen?

We gaan aankomend seizoen voor de top 4 strijden, we hebben wat kwaliteit ingeleverd, door 2 heren die zijn gestopt. Maar we hebben meerdere talenten binnen de selectie die gaan strijden voor een plekje. Eerst de play-offs halen en dan weer verder kijken. Zaterdag 20 augustus zijn we begonnen, waarbij de coaches de plannen voor het nieuwe seizoen met ons hebben doorgenomen.

En wat van KZ/Thermo4U?

KZ is echt een hartstikke sterke ploeg, maar ik vind ze af en toe een beetje wispelturig. Ze zullen ook voor de top 4 gaan strijden. Ik ben benieuwd welke speltactieken ze gaan gebruiken en hoe ze omgaan met onze nieuwe spelers.

Wat is tot op heden het mooiste moment uit je carrière?

Dat is lastig kiezen, ik heb heel veel mooie momenten mee mogen maken. Als ik dan toch moet kiezen; het kampioenschap in 2013/2014 met TOP. Na een periode van 2 jaar afwezigheid in de playoffs, kwamen we tegen alle verwachtingen in toch in de finale, die we wonnen!

Ben je al eens in het mooie Lexmond geweest?

Ik ben er alleen langs geweest op de snelweg, maar nooit echt in het dorp zelf, dus dat gaat de eerste keer worden.

Wat vind je van het concept van de KorfbalTotaalCup? (spelen in 4 sets, met schotklok, iedere set apart prijzengeld en live DJ)?

Bijzonder! Het zorgt dat je iedere set weer wat kan winnen, doordat je dus iedere set op 0 begint. Ook met een schotklok is een goed idee, omdat de bal iedere 25 seconden natuurlijk weer de korf moet raken, wat ervoor zorgt dat je anders moet spelen. We zullen spelen op het veld, hoe we dat normaal ook in de zaal doen.

Wat vind je van de shoot-outs bij gelijke setstanden (1-tegen-1, waarbij je 45 seconden krijgt om tegen je tegenstander te scoren – daarna omgedraaid – zoals bij NK 1-tegen-1)

Leuk experiment, lijkt me pittig. Erg benieuwd hoe we dit gaan ervaren!

Wat adviseer jij jonge spelers om een betere korfballer/ korfbalster te worden?

Vooral heel hard werken en trainen. Ook moet je plezier halen uit de sport. Om een topkorfballer te worden is de mentaliteit belangrijk. Talent helpt ook mee, maar vooral trainen, dat is echt belangrijk.

Plaats een reactie

Meer video's

Praat mee

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en de Privacy policy