Terug naar het nieuwsarchief

NLKorfbal Team van de Week: Van den Goorbergh, Kunst, Schenk

NLKorfbal Team van de Week: speelronde 8

Speelronde 8 zit er op en dat betekent acht nieuwe plaatsen in het NLKorfbal Team van de Week. KZ/Thermo 4U is deze week de hofleverancier, met maar liefst vier spelers. DVO/transus levert twee spelers en DOS’46 en PKC/Vertom leveren elk één speler.

Dat Gertjan Meerkerk in het nieuwe jaar uit de startblokken schoot, zagen we al tegen Fortuna/Delta Logistiek. Deze week deed de kleine topschutter er nog een schepje bovenop: Meerkerk was goed voor dertien doelpunten tegen Blauw-Wit.

Richard Kunst speelde tegen GG/RmcD Huis Emma een goede wedstrijd, zowel scorend als reboundend. Kunst maakte acht doelpunten, maar won ook vijftien van de zestien reboundduels die hij uitvocht zaterdagavond in Wormer.

Marijn van den Goorbergh lijkt zijn draai bij KZ/Thermo 4U te hebben gevonden. Van den Goorbergh speelde met name de tweede helft een hele sterke wedstrijd en scoorde tegen Fortuna/Delta Logistiek in totaal vijf keer. Met zijn doelpunten sloeg KZ op een belangrijk moment in de wedstrijd het beslissende gaatje.

Iemand die ook een groot aandeel had in de overwinning van KZ op Fortuna was Lars Hoorn. Hoorn maakte vier goals van afstand een een vrije bal en was daarnaast zowel verdedigend als reboundend belangrijk voor de Koogers. Onder de korf won Hoorn bijna 20 duels.

Eline van Veldhuisen evenaarde haar Kenonz Korfbal League record door zes keer te scoren tegen KCC/CK Kozijnen. Met haar zes goals was van Veldhuisen verantwoordelijk voor meer dan een kwart van de totale doelpuntenproductie van de Nijeveners.

Nikki Boerhout maakte vorig jaar indruk door een waanzinnige wedstrijd te spelen in de play-offs tegen Fortuna in Delft, maar was zaterdag ook goed tegen dezelfde tegenstander. Boerhout scoorde lekker mee bij KZ en was verdedigend zeer belangrijk met haar vele steals.

Dat laatste geldt ook voor Marjolijn Schenk. Zij liet zaterdag maar liefst vier onderscheppingen noteren en scoorde daarnaast ook viermaal. Samen met Anouk Haars maakte Schenk het zaterdagavond de dames van Fortuna erg lastig.

Daniëlle Boadi was zaterdag de motor van haar vak. Ze legde heel wat meters af, met name aanvallend. Hiervan wisten Barbara Brouwer en Chris van Haren optimaal van te profiteren door respectievelijk vier en zeven keer te scoren. Daarnaast was Boadi zelf ook nog eens goed voor drie treffers.

Plaats een reactie

Meer video's

Praat mee

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en de Privacy policy