• Meest gelezen
Terug naar het nieuwsarchief

NLKorfbal Team van de Week: Boerhout, Malestein, Schenk

NLKorfbal-TeamvandeWeek-Speelronde16

In het nieuwe NLKorfbal Team van de Week zijn er wederom acht plekken te verdelen. DOS’46 en KZ/Thermo 4u leveren beide twee spelers. DVO/Transus, Fortuna/Delta Logistiek, GG/RmcD Huis Emma en KCC/CK Kozijnen leveren elk één speler.

Max Malestein was vrijdagavond de grote man bij DOS’46. Malestein, die de laatste weken sowieso in goede vorm verkeert, maakte vijf belangrijke doelpunten van afstand en benutte een strafworp. Door de overwinning van de ploeg uit Nijeveen is de strijd om de vierde play-off plek nog niet beslist.

Chris van Haren in de eerste helft en Chris van haren in de tweede helft, dat was zaterdag nogal een verschil. Van Haren wist de eerste helft niet te scoren, maar was de tweede helft ontketend: hij liet zeven treffers noteren, allemaal van afstand. Door de doelpunten van Van Haren kwam DVO/Transus op gelijke hoogte met Fortuna/Delta Logistiek.

De man die er op 23-23 toch voor zorgde dat de punten mee naar Delft gingen was Nik van der Steen. Niet voor het eerst dit seizoen redde hij met een treffer in de laatste seconden de punten voor Fortuna. Naast de winnende scoorde van der Steen nog zes keer.

Telkens als zijn ploeg het nodig had, scoorde Carlo de Vries. Door zijn doelpunten bleef GG/RmcD Huis Emma de hele wedstrijd aan de goede score en behoudt de ploeg uit Wormer nog een theoretische kans op directe handhaving. De vries won naast zijn goals ook 8 aanvallende rebounds.

Marjolijn Schenk had met haar doelpunten een belangrijk aandeel in de overwinning van KZ/Thermo 4u op Unitas/Perspectief. Hoewel haar vak op gang moest komen, was Schenk zelf na het eerste kwart van de wedstrijd wel op stoom. Ze eindigde op zeven treffers van afstand, op slechts 16 pogingen.

Ook Nikki Boerhout speelde aanvallende een prima wedstrijd voor de Koogers. Boerhout draaide de hele wedstrijd iets soepeler en er werd over meerdere schijven gescoord. Boerhout maakte de belangrijkste treffers na rust, waardoor KZ weg kon lopen bij de uitploeg. Uiteindelijk eindigde ze op vijf goals.

Demi van Oosten speelt de laatste tijd zowel aanvallend als verdedigend goede wedstrijden. Zaterdag tegen PKC/Vertom was ze met name aanvallend goed. In de eerste helft scoorde ze al vier keer, waardoor KCC/CK Kozijnen brutaal het initiatief nam. Uiteindelijk eindigde ze op zes doelpunten uit slechts elf pogingen en haalde de thuisploeg uit Capelle een prima resultaat tegen PKC.

Kim Petersen kreeg vrijdagavond na welgeteld tien seconden de eerste treffer van Femke Faber om haar horen. Dat bleek de enige goal die Faber die avond zou maken. Petersen verdedigde goed en slaagde er keer op keer in om Faber tot lastige pogingen te dwingen. Ze was hiermee belangrijk voor haar ploeg.

Plaats een reactie
Meer over:

Meer video's

Praat mee

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en de Privacy policy

Verstuur

4. KCC/CK Kozijnen
5. TOP(A)
6. Oost-Arnhem

Vette goal gemaakt? Stuur hem in!

Op NLKorfbal verschijnen wekelijks de beste goals, grappigste momenten of mooiste acties uit de korfbalwereld. Hier wil je zeker tussen staan, aarzel dus niet en stuur jouw video in!

Video insturen