NLKorfbal Team van de Week: Hoorn, van Geffen en Blötevogel

NLKorfbal Team van de Week speelronde 7

Speelronde 7 zit er op en dat betekent acht nieuwe plaatsen in het NLKorfbal Team van de Week. Blauw-Wit, LDODK/Rinsma Modeplein en Fortuna/Delta Logistiek zijn hofleveranciers met elk twee spelers, KZ/Thermo 4U en DVO/Transus leveren elk één speler.

Lars Hoorn heerste tegen Unitas/Perspectief in de rebound. Hij won gigantisch veel duels onder de korf en maakte zelf zes doelpunten. Hoorn was niet alleen de beste bij KZ/Thermo 4U, hij mocht zich in Harderwijk de beste speler van het hele veld noemen.

Aan de hand van Gertjan Meerkerk bleef DVO/Transus in Delft in de wedstrijd. Meerkerk maakte de eerste helft al zeven doelpunten en stond aan het eind van de tweede helft op tien, tegen een schotpercentage van 40 procent. 13 seconden maakte hij ijskoud de gelijkmaker de laatste van de 0-6 run van DVO.

Bij Fortuna/Delta Logistiek hebben ze natuurlijk ook een kleine topschutter. Nik van der Steen maakte er zaterdag 10, maar had daar wel wat meer pogingen voor nodig dan opponent Meerkerk. Mede door sterk reboundend werk van Mick Snel kon van der Steen blijven herhalen. Hij kreeg de gelijkmaker van Meerkerk om de oren, maar maakte dit meer dan goed: in de buzzer is het van der Steen die vanaf de middenlijn de winnende treffer binnenschiet.

LDODK/Rinsma Modeplein begon enigszins moeizaam aan de Derby van het Noorden, maar het was Harjan Visscher die de Friezen de eerste fase in de wedstrijd hielp. Visscher maakte drie van de eerste vier treffers van LDODK en bleef de eerste helft goed schieten. Zijn goede wedstrijd bekroonde hij in de tweede helft met een fantastisch jumpshot, die we deze week nog zeker terugzien op de NLKorfbal socials.

Stephanie van Geffen speelde misschien wel haar beste wedstrijd tot nu toe in de Kenonz Korfbal League. Mede door haar belangrijke doelpunten had Blauw-Wit een vrij makkelijke avond in Wormer, tegen GG/RmcD Huis Emma.

Dat laatste geldt ook voor Fleur Blötevogel, die op de juiste momenten wist te scoren voor de Amsterdammers. Blötevogel speelt sowieso al een goed seizoen en verdient met haar optreden van zaterdagavond voor de tweede keer een plek in het NLKorfbal Team van de Week.

Fleur Hoek maakte tijdens haar comeback niet alleen vier doelpunten, ze maakte ook haar 500e doelpunt in de Kenonz Korfbal League. Hiermee schaart ze zich als vijfde in een illuster rijtje. Hoek vormde tegen DVO een sterk damesduo met Celeste Split.

Femke Faber was met haar doelpunten belangrijk voor LDODK. Met een paar waanzinnige treffers was ze af en toe niet te stoppen en ook verdedigend hield ze haar paadje meer dan schoon. Reden genoeg om haar te selecteren bij de beste acht van de week.